יום ג', ב’ באב תשע”ז

טיול שורשים ברומניה 7 ימים שם: שון הראל דואר אלקטרוני: shonharel@gmail.com תאריך: 2008-05-27 מתוך: אירופה / רומניה / Poiana Brasov - מסלולי טיול תוכן הטיפ: מאחר ואנחנו נעזרנו רבות באתר להלן הטיפים שלנו שיעזרו לכם.מסלול הטיול: נחיתה בבוקרשט, אדריאן הנהג שלנו לטיול חיכה לנו בשדה (אדריאן נהג מצוין, מדבר מעט אנגלית אך היה בהחלט שירותי, הגיע תמיד בזמן, לקח אותנו לכל מה שביקשנו, רגוע וחייכן) ולינה במלון FunyTime בעלות 50E לזוג ללא ארוחת בוקר. עדיף לעזוב את בוקרשט וללון באחד הכפרים - הרבה יותר זול וטוב.יום 1 - יציאה מבוקרשט ל-Slanic Prahova מערת מכרות המלח הגדולה באירופה, 208 מ` מתחת לאדמה. חוויה. כדאי לקחת מעילים הטמפרטורה למטה 13 מעלות. משם המשכנו ל- Sinaia לארמון Felesh, ארמון מדהים ביופיו. כניסה 15 ליי לאדם. נסגר בשעה 15:00 וסגור בימי שני ושלישי. לנו בסיניה בפנסיון Vila Camelia בהמלצתו של דורון מהאתר והיה בהחלט שווה - כל האורחים ישראלים. עלות של 46 E לחדר כולל ארוחת בוקר.יום 2 - בסיניה עלינו ל- Cota1400 עם הרכב הדרך מקסימה והתצפית מלמעלה מרהיבה. משם המשכנו לברשוב דרך בושטני ופראדל. בברשוב טיילנו במדרחוב, נכנסנו לכנסיה השחורה (4 ליי לאחד) וביקרנו בבית הכנסת. נסענו למעלה ל- Poiana Brashov מקום יפיפה עם המון פנסיונים חדשים. חזרנו לפראדל דרך רשנוב ללינה ב- Vila Vitalis אצל ענת ורון, זוג ישראלים, הפנסיון חדש, נקי. ענת קיבלה אותנו מאוד יפה, קיבלנו לרשותנו את המטבח בערב להכנת ארוחה. ארוחת הבוקר היתה טובה בעיקר האומלט שמכינה ענת. ממש הרגשה של בית. (150 ליי לזוג כולל ארוחת בוקר).יום 3 - תחנה ראשונה Bran - ביקור בטירה של דרקולה וקניית מזכרות בדוכנים שלמרגלות הטירה. המשכנו ל- Sighisoara, העיר העתיקה מימי הביניים שגרים בה עוד היום.עלינו למגדל השעון לתצפית. המשכנו דרך הכפרים ל- Targu Mures לפנסיון בכניסה לעיר עלה 80 ליי לחדר בלי ארוחת בוקר (הכי זול וגם ככה שווה). בערב טיילנו בשדרה בעיר.יום 4 - יצאנו לדרך ארוכה מאוד צפונה לסוצ`בה דרך הכפרים והיערות, עצרנו בדרך בעיר Bistrita, בטרנסילבניה ביקרנו במלון דרקולה והסתובבנו בדוכנים הצמודים. משם המשכנו ל-Voronet למנזר מאוד מרשים עם ציורי קיר מדהימים מחוץ ובפנים למנזר. המשכנו ל- Gura Humorului ולנו במלון במרכז העיר Hotel Simeria במחיר של 110 ליי לחדר ללא ארוחת בוקר. אכלנו ארוחת ערב וגם בוקר במסעדה של המלון - אוכל מצויין (ארוחה מלאה לארבע איש ב- 96 ליי). בערב טיילנו קצת במרכז.יום 5 - נסענו לסוצ`בה וביקרנו בשרידי המבצר ועשינו סיבוב עם הרכב בעיר והמשכנו לעיר Faltichen (זו העיר בה נולדה שרה חמותי ובעצם מטרת הטיול) ביקרנו בבית הכנסת שהיה סגור, ברחוב שהיא גרה, היום במקום הבית יש כנסיה חדשה. משם המשכנו ל- Trg. Neamt וירדנו לכיוון Bicaz עד לאגם האדום Laco Ruso אגם בן 150 שנה שנוצר מהתפרצות געשית, בתוך האגם גדמי עצים, עדות ליער שהיה במקום. אפשר לקחת סירה לשוט באגם, אנחנו ויתרנו כי ירד גשם. למעלה אכלנו קוזניאק בצק שנאפה על גחלים מרוח בדבש וסוכר מאוד טעים. חובה לנסות. נענו דרך מעברי Bicaz צוקים מדהימים ונוף משכר. לאורך כל המסלול יש דוכני מכירה. חזרנו לביקאז ונסענו ל- Piatra Neamt מצאנו חדרים במלון Hotel Belvedora בכניסה לעיר (ב-84 ליי לחדר בלי ארוחת בוקר). חדרים גדולים מאוד עם נוף משגע לאגם. אכלנו ארוחת ערב במרכז העיר במלון Central.יום 6 - ביקרנו בבית הכנסת שהיה פתוח ב-Piatra Neamt והתחלנו לנסוע חזרה דרומה לעיר Bacu דרך כפרים, בדרך קיני חסידות על עמודי חשמל, בארות מים ועגלות עם סוסים. Bacu עיר ענקית ולא מעניינת, נסענו לעיר הבאה Onesti והמשכנו בנסיעה דרך הכפרים עד לכפר שנקרא Sacele קרוב לברשוב. בפנסיון Unio אצל כריסטינה, עלות 180 ליי כולל ארוחת בוקר. המחיר הכי יקר אבל כך גם המקום והשירות, בריכה מחוממת, סאונה, יער יפיפה בסמוך, ארוחות מדהימות ואירוח מקסים של בעלי הבית. יום 7 - הלילה טסים חזרה ארצה. אנחנו אישית וויתרנו על בוקרשט ונסענו מערבה לכפרים יפיפיים כמו :Moiecui de Jos, Fundata, Damboviciora ערוצי נחל לאורך הכפר, פנסיונים חדשים ויפים, בתי קפה ומסעדות, בקיצור איזור מקסים. אחה``צ נסענו לבוקרשט הפקוקה והסואנת לסיבוב ומשם הישר לשדה התעופה.רומניה יפיפיה ובעיקר ירוקה. מחפשים מידע נוסף? בואו להתיעץ עם מומחי פורום אירופה הדפסת טיפ כולל תגובות הדפסת טיפ הוספת תגובה חזרה function send_to_friend() { aStatWin=window.open("/send2friend/data.asp?url=" + escape(this.window.location.href),"sendtofriend","toolbar=0,location=0,directories=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=0,width=350,height=300") aStatWin.focus(); } שלח לחבר